ďťż

CiEkAwOsTkI o ZwIeRzĘtAcH

Zasadniczo nie przyjmujemy propozycji reklamowych. Jeżeli jednak sprawa dotyczy specjalnych kredytów mieszkaniowych dla żołnierzy Wojska Polskiego, udostępniamy naszej witryny celem przybliżenia żołnierzom i emerytom wojskowym proponowanych przez bank zasad.
Jednocześnie dementuję wszelkie ewentualne przypisywanie naszemu Stowarzyszeniu działań komercyjnych.
Wspólnoty mieszkaniowe i jednostki wojskowe przy większej ilości chętnych do zaciągnięcia kredytu moga otrzymać zorganizowana konsultację oraz dodatkowe specjalne obnizki stóp procentowych.

Redakcja Pro Milito

PKO BANK POLSKI

Spółka Akcyjna

/ OFERTA /

Szanowni Państwo,

PKO Bank Polski przygotował dla Żołnierzy Sił Zbrojnych Rzeczpospolitej Polskiej ofertę specjalną
w zakresie udzielania kredytów mieszkaniowych „Własny Kąt hipoteczny” oraz Preferencyjny kredyt mieszkaniowy z dopłatami do oprocentowania przez Bank Gospodarstwa Krajowego w ramach Rządowego Programu ,,Rodzina na Swoim”.
Oferta specjalna polega między innymi na:
• specjalnych warunkach cenowych (niższe oprocentowanie kredytu),
• możliwości finansowania do 104% wartości nieruchomości,
• 0% prowizji przy zakupie 4 letniego ubezpieczenia od utraty pracy i hospitalizacji,
• braku opłaty za oszacowanie wartości nieruchomości,
• braku opłaty za kontrolę inwestycji przed wypłatą transzy kredytu,
• długim okresie kredytowania - do 40 lat.
Ponadto gwarantujemy:
• indywidualne podejście do każdego Klienta,
• wakacje kredytowe – czyli możliwość zawieszenia spłaty jednej raty raz w każdym roku kalendarzowym,
• karencję w spłacie kapitału nawet do 36 miesięcy,
• możliwość skorzystania z komfortowego ubezpieczenia od ryzyka utraty pracy, na wypadek hospitalizacji wraz z assistance medycznym,
• dostęp do salda kredytu przez Internet w ramach usługi iPKO.
Klientom zaciągającym kredyt hipoteczny w PKO Banku Polskim oferujemy również Program Oszczędnościowy "Niższa Rata". W ramach tego programu Klienci mogą inwestować środki w fundusze PKO TFI, jednocześnie otrzymują jeszcze niższe oprocentowanie dla udzielanego kredytu.
Adres placówki: PKO BP SA Oddział 2 w Warszawie, ul. Mickiewicza 25, stanowisko A.
Zapraszamy Państwa na spotkanie i rozmowę do Oddziału, gdzie czekają kompetentni, życzliwi Doradcy, którzy udzielą rzetelnych informacji, pomogą w wypełnieniu wniosku kredytowego i dopasują ofertę Banku do Państwa indywidualnej sytuacji i potrzeb:
Joanna Wojtyś – tel. 22-525-54-57, tel. kom. 0-666-822-447, e-mail joanna.wojtys@pkobp.pl,
Anna Harke – tel. 22-525-54-55, tel. kom. 0-666-822-455, e-mail anna.harke@pkobp.pl.
Jesteśmy do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-19.00.
Z PKO Bankiem Polskim stać Cię na więcej, z naszym kredytem hipotecznym nie tylko kupisz, ale i urządzisz mieszkanie!
Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski Spółka Akcyjna
ul. Puławska 15, 02-515 Warszawa; Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego numer KRS 0000026438; NIP: 525-000-77-38; REGON: 016298263; kapitał zakładowy (kapitał wpłacony) 1 250 000 000 PLN

[/b


MOja porada dla szukających kredytu mieszkaniowego to przede wszystkim nie koncentrować się na jednym banku, a dać sobie trochę czasu pochodzić po różnych bankach i porównać oferty wszystkich, dzięki temu dokonujemy świadomego wyboru. No i możemy sporo zaoszczędzić.
Wykup mieszkań komunalnych

Ogólna informacja o wykupie lokali nie jest wiążąca
Zawiadomienie o możliwości wykupu mieszkania komunalnego można uznać za ofertę, tylko jeśli jednoznacznie określa wszystkie warunki: cenę za mkw., zasady spłaty należności, wysokość bonifikaty dla danego lokalu, opłaty za użytkowanie wieczyste gruntu itp. Tak orzekł Sąd Najwyższy.
Sprawa dotyczyła zobowiązania Warszawy do sprzedaży mieszkań komunalnych dotychczasowym lokatorom. W 2008 r. władze (zarząd, a potem rada) dzielnicy Śródmieście podjęły uchwałę, w której ustaliły listę lokali przeznaczonych do wykupu w kamienicy. Niedługo potem najemcy dostali zawiadomienia z informacją o wstępnych ustaleniach co do ceny za 1 mkw. i opłat za użytkowanie wieczyste, przewidywanych bonifikatach oraz możliwości ratalnych spłat należności. W piśmie znalazła się też wzmianka, że zainteresowani mogą zgłaszać zamiar wykupu mieszkania, a jego warunki zostaną ostatecznie ustalone po uzgodnieniach z lokatorami.
Miasto zwlekało jednak z rozpoczęciem tych negocjacji, wskazując m.in. na konieczność przeprowadzenia aktualnej wyceny gruntu i powołania rzeczoznawców do wycen lokali. W efekcie lokale pozostały niewykupione.
Lokatorzy jednego z mieszkań skierowali sprawę na drogę sądową. Domagali się zobowiązania miasta o złożenia oświadczenia woli w sprawie zbycia na ich rzecz własności mieszkania i części prawa użytkowania wieczystego gruntu pod kamienicą. Twierdzili, że zarówno uchwały zarządu i rady dzielnicy, jak i zawiadomienie o możliwości wykupu, stanowiły ofertę sprzedaży lokali.
Sądy I i II instancji nie podzieliły ich opinii. Wskazały, że żaden z wymienionych dokumentów nie miał charakteru wiążącego – nie ustalono w nich ani ostatecznej ceny mieszkań, ani warunków wykupu. Sędziowie wyjaśnili też, że uchwała rady dzielnicy jest aktem prawa miejscowego i jako taka nie może być traktowana jak oferta cywilnoprawna.
Podobnego zdania był SN, który oddalił skargę kasacyjną lokatorów. Potwierdził, że żaden z wydanych przez miasto dokumentów nie określał w sposób konkretny istotnych postanowień umowy sprzedaży lokali komunalnych – a jest to zasadniczy wymóg stawiany ofercie przez kodeks cywilny w art. 66 par. 1.
– Zabrakło tu nie tylko ustalenia ceny, ale i innych postanowień potencjalnej umowy. Oferta nie może być oświadczeniem cząstkowym, określającym jednoznacznie tylko niektóre elementy umowy, a resztę pozostawiając do dalszych uzgodnień – wyjaśnił sędzia Grzegorz Misiurek.
SN zwrócił uwagę, że wiele z kwestii dotyczących istotnych warunków sprzedaży, choćby spłat ratalnych, pozostawiono do negocjacji. Nie wskazano też np. konkretnej wysokości bonifikat, poprzestając na określeniu ich skali od 60 do 90 proc. ceny.
Skoro warunki nie zostały jednoznacznie ustalone przez miasto, to nie można mówić o ofercie – podkreślił sąd. Nie można więc na tej podstawie żądać zobowiązania miasta do zawarcia umowy.
Wyrok Sądu Najwyższego z 23 października 2014 r., sygn. akt I CSK 651/13, Gazeta Prawna 27.10.2014
serafin666